fredag 18 juni 2010

Två flugor i en smäll

Väl på väg till Stan, grönan och miss li ber jag Alle stanna så jag kan hämta en cider när han säger: "tror du inte man kan ta en öl när man kör?"
-Som din vän skulle jag avråda dig, men å andra sidan har jag inte så mycket att förlora om vi dör, så kör hårt!
-Ja exakt, då blir det 2 flugor i en smäll!


Det var ett skämt..


Vi hann bara ut på motorvägen och jag hann dricka 4 eller 5 klunkar på min cider innan snubben framför oss tvärnitar och alle med snabba reflexer precis hinner nita han med.. Men det hann ingen annan. På mindre än några hundradelar kör 3 andra bilar rakt in i varandra och min cider sprutar ner hela bilen, slog i huvudet flera gånger och nacken tog stryk.
Det första som bryter tystnaden mellan mig och Alle var jag:
-Men vafan Alle! Kan du inte köra bil eller? Nu är det cider i hela bilen! HAHAHA
-Jävlar vilken smäll! Vafan nu är bilen säkert helt jävla paj! Helvete! Fick jag till svar.


Ambulanser, polisbilar och brandbilar var på plats och det ända jag tänkte var: "fan, det blir ingen Miss Li ikväll.." Rätt var det är sätter dom på mig en nack krage och kör mig till sjukan i ambulans, och killen som prata med mig sa: "Ja, din pojkvän är inge vidare smart, jag har bett honom att följa med i ambulansen till sjukhuset 7 gånger men han vägrar, han skulle bara köra sin bil... " han skaka på huvudet och fortsatte "Om han kör av vägen måste vi åka ut och rädda honom en gång till!"

Efter sjukan skrattade vi och beslöt oss för att inte fortsätta skämta mer om döden..
Vi tog oss till Orrens mamma och börja dricka, drog ut på krogen och det var jävligt chill trotts allt! Vi var ju tvugna att fira att vi överlevde! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar